17 Kasım 2014 Pazartesi

Okyanusun Tam Ortasından Gelen Mektup...

"Hani biriyle tanışırsın, çevrende görmeye alıştığın insanlardan çok farklı biri. Öyle biri ki her şeyi bambaşka bir gözle görür ve seni de bakış açını da değiştirmeye yöneltir. Dünyaya onun gözleriyle bakmaya başlarsın. İçine ve dışına da. Etkilenirsin. Etkilenmek ne kelime büyüsüne kapılırsın! Genede ilk başlarda, araya bir mesafe koyabileceğini, yüreğini kontrol altında tutabileceğini zannedersin. Oysa rüzgar sandığın bir fırtınadır. Sınır sandığın yer oynak ve kaygan bir zemindir. Bir bakmışsın,farkında bile olmadan açılmış, karadan uzaklaşmışsın. Okyanusun tam ortasındasın...

Senin kelimelerine ne zaman böyle bağlandım bilemiyorum. Tek bildiğim yazışmalarımızın beni değiştirdiği. Hem de ta en başından itibaren. Belki sana bunları itiraf ettiğime pişman olacağım belki de haddimi bilmiyorum. Cesaretim beni şaşırtıyor, tabii bunun adı cesaretse..!

Önce yazdığın yazıları okudum. Kelimelerinle uyandım, onlarla uyudum. Sonra yazışmaya başladık ve yazıdan yazarına döndü ilgim.Senden mesaj gelmişse mutlu başlıyorum güne, gelmemişse bir yanım eksik gibi hissediyorum. Ben galiba önce senin hikayelerine vuruldum. Hayal gücüne, yüreğine, içinde taşıdığın harflere.. Ve nihayet anladım ki nicedir tatmadığım, hatta unuttuğumu sandığım bu heyecan gelip geçici bir heves değil...

Biliyor musun, gün boyu kendi kendime konuşur gibi seninle konuşuyorum? O gün olan bitenleri seninle tartışıyorum. Ne zaman yeni bir yere gitsem  ya da hoş bir şeyle karşılaşsam, “Acaba O burada olsa ne düşünürdü” diyorum. Her güzelliği seninle paylaşmak istiyorum. 

Geçen gün bir dostum; "Sende bir farklılık var. Kendine bir şey mi yaptın?" diye sordu. Oysa her zamanki gibiydim. Ama farklı gözüktüğümün farkındayım. Arkadaşlarımdan da benzer şeyler işitiyorum. "Yüzün ışıldıyor" diyorlar. Hiçbir şey yaptığım yok hâlbuki. Seni düşünmekten başka. Ama ne zaman kendimi kaptırıp seni düşünsem, şunu hatırlıyorum: Biz henüz yüz yüze görüşmedik bile. Ve işte o zaman gerçeğe dönüyorum. Kabullenmem gereken gerçek bu; Seni daha görmeden seviyorum..."




- Ella Rubinstein

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder